Učebnicový příklad skryté reklamy ve formě blogu
Stránka, která se tváří jako nezávislý poradenský blog o digitálním televizním vysílání, ale ve skutečnosti slouží k propagaci služeb jednoho mobilního operátora, je dostupná na adrese http://www.cojedigitalnitelevize.cz/ Vedle ohvězdičkovaných nabídek vysvětlených titěrnými písmenky a ekvilibristiky s tarify se jedná o další učebnicový příklad nekalosoutěžního jednání mobilního operátora, tentokrát za užití webové prezentace.
4 komentáře:
Jste si zcela jist konstatováním, že se jedná jednoznačně o nekalosoutěžní jednání? (Vím, že na tuto otázku nejde jednoznačně odpovědět)
Na mě tato stránka nepůsobí na první pohled nijak škodlivě. Kdo je jejím provozovatelem? Setkal jsem se na internetu již se spoustou stránek, které jsou této velice podobné a propagují pouze výrobky jednoho dodavatele, resp.výrobce. Hodnocení výrobků jsem na této stránce nenaleznul a nemyslím si, že je škodlivé propagovat výrobky někoho jiného.....(Jinak by tomu ovšem bylo za předpokladu, že by provozovatelem této stránky byl subjekt, který vykazuje spojitost s dodavatelem). Jde tento subjekt vůbec nějak identifikovat?
Snad už by se konečně mohlo probudit nějaké spotřebitelské sdružení. Ona asi ale zdržovací a odstraňovací nároky nejsou dostatečné:-(
ad tomáš hülle:
proklikal jste si ten blog pořádně?
Spotřebitelské sdružení?:-) Nad tím by se dalo pousmát, protože kolik máme spotřebitelských sdružení v ČR a kolik je případů, které by mohla tato sdružení řešit? A ještě poslední kacířská otázka: Kolik "kvalitních právníků" v těchto sdruženích působí?
Zdržovací a odstraňovací nároky jsou podle mě dostačující....Problém je, že kde není žalobce, tam není soudce a tím pádem relevantního výstupu....
Okomentovat