Soudní dvůr Evropské unie se v řízení o předběžné
otázce zabýval kvalifikací registrace a užívání doménových jmen ve světle
směrnice o klamavé a srovnávací reklamě. Soud dospěl
k závěru, že užívání doménového jména lze považovat za reklamu. Spekulativní
registrace se tak mohou posuzovat dle ustanovení o klamavé reklamě.
Důležitým poznatkem je,
že pouhou registraci doménového jména soud jako reklamu nekvalifikoval.
K tomu, aby bylo doménové jméno považováno za reklamu ve smyslu směrnice, musí
být doménové jméno skutečně využíváno.
Třetím závěrem Soudního
dvora je, že za reklamu se považují i metatagy v metadatech stránky.
Reklamou tedy může být i obsah, který je pro běžného uživatele neviditelný.
Rozhodnutí
v českém jazyce je k dispozici zde
Žádné komentáře:
Okomentovat